Tema sukurta: 2015.04.02 18:49
2012.10.02 15:24 Nauja žinutė
Vartotoajs neprisijungęs Peržiūrėti anketą


Enciklopedija
Enciklopedija
Patyręs
Privalumas, kurį įmonė turi prieš savo konkurentus, leidžiantis pasiekti didesnes pardavimo pajamas, maržas arba didesnę rinkos dalį.
Gali būti įvairių konkurencinių pranašumų, įskaitant įmonės sąnaudų struktūrą, produktų siūloma įvairovė, paskirstymo tinklas ir klientų aptarnavimo kokybė.
Konkurencinis pranašumas suteikia įmonei pirmenybę prieš savo konkurentus, ir galimybę pasiekti didesnę naudą įmonei ir jos akcininkams. Kuo tvirtesnis konkurencinis pranašumas, tuo sunkiau konkurentams jį neutralizuoti.
M. E. Porter išskiria tris pagrindines bendrąsias strategijas, kurios leidžia įgyti konkurencinį pranašumą:
Sąnaudų lyderiavimas (angl. Cost leadership) - firmos gebėjimas pagaminti tinkamos kokybės prekę arba paslaugą pigiau nei jos konkurentai, kuri suteikia galimybę parduoti ją žemesne kaina nei kitos įmonės. Įprastai, tokios įmonės efektyviai išnaudoja savo resursus, kad sumažintų savo išlaidas siejamas su tuo produktu ar paslauga. Pigių skrydžių avialinijos yra sąnaudų lyderiai.
Diferenciacija (angl. Differentiation) - įmonės produktai ar paslaugos išsiskiria nuo konkurentų tam tikromis savybėmis, kurios klientų vertinamos kaip geresni produktai ar paslaugos nei atitinkamų konkurentų produktų. Tokios įmonės įprastai pasižymi inovacija ar geresnės kokybės produkcija, bei produktai įprastai kainuoja daugiau nei konkurentų, tačiau vartotojai pasiryžę mokėti didesnę kainą dėl papildomai suteiktų savybių. Geras pavyzdys būtų Apple kompanijos Mac kompiuteriai bei iPod muzikos grotuvai už kuriuos vartotojai pasiryžę mokėti gerokai didesnę kainą.
Dėmesio sutelkimas (angl. Focus) - įmonės veiklos sutelkimas į mažą rinkos dalį, siekant pateinkinti vartotojus geriau, nei konkurentai. Naudodamas "dėmesio sutelkimo" (fokuso) sąvoką, Porter turi omeny tai, kad kompanija savo dėmesį sutelkia į konkrečią pirkėjų grupę, konkretų produktų grupės segmentą arba konkrečią geografinę rinką.
Ši strategija dažnai naudojama baigiantis produkto gyvavimo ciklui. Pvz. Polaroid kameros ilgą laika momentinės kameros dominavimo foto rinkoje pagal diferenciacijos strategiją, tačiau atėjus skaitmeninėms kameroms į rinką Polaraid kameros naudojamos tik tam tikrų specialistų, kuriems reikalingos momentinės nuotraukos.
Cituoti
Atsakyti
Registruokis ir diskutuok!
© 2006 – 2024 Forumas "Draugas.lt"  |  Privatumo politika  |  Naudojimosi taisyklės  |  Reklama  |  Kontaktai