Tema sukurta: 2015.04.02 18:49
2012.10.02 15:24 Nauja žinutė
Vartotoajs neprisijungęs Peržiūrėti anketą


Enciklopedija
Enciklopedija
Patyręs
Ekonominė kategorija, įvardijanti prekių ir paslaugų apimtį, kurią pirkėjai norėtų įsigyti. Paklausos dėsnis – hipotezė apie paklausos ir kainos ryšį, teigianti, kad dėl aukštesnės kainos paprastai sumažėja prekių kiekis, kurį vartotojai norėtų pirkti, kitoms sąlygoms esant lygioms. Paklausos elastingumas kainoms yra santykinis paklausos ir kainos pasikeitimas, rodantis, kaip pasikeis paklausa, kainoms išaugus arba sumažėjus vienu procentu. Paklausos elastingumas pajamoms – santykinis paklausos ir pajamų pasikeitimas, rodantis, kaip pasikeis paklausa, pajamoms pakitus vienu procentu. Paklausos infliacija parodo kainų augimą dėl paklausos pertekliaus. Paklausa riboja ekonominį augimą tada, kai pernelyg padidėjusi kaupimo norma riboja paklausą, kuri savo ruožtu mažina gamintojų galimybes realizuoti produkciją. Taigi paklausa yra pirkėjo poreikis išspręsti kurią nors problemą prekių ar paslaugų dėka. Šis poreikis parįstas pirkėjo mokos galimybėmis. Skiriama paklausa rinkoje, o pastaruoju metu – ir potenciali rinkos paklausą. Paklausos pobūdis ir apimtis lemia tai, kokį marketingo tipą pasirenka firma. Pagrindiniai paklausos kitimo veiksniai yra šie: pirkėjų piniginės pajamos, komplementarių (komplektinių) prekių arba substitutų kainos, vartotojų skonis arba preferencijos, pirkėjų skaičius rinkoje, numatomi rinkos pokyčiai. Paklausos kreivė yra prekių kiekio, kurį pirkėjai nori ir gali pirkti, esant atitinkamai kainai, grafikas. Paprastai kainos atidedamos vertikalioje koordinačių sistemos ašyje, o prekių kiekis – horizontalioje. Paklausos modelis – lentelė, kurioje pateikti tam tikros prekės, kurią pirkėjai norėtų įsigyti, esant alternatyvioms kainoms, kiekiai. Paklausos prisotinimas yra prekių ir paslaugų paklausos augimo sulėtėjimas arba visiškas paklausos nesikeitimas, didėjant pajamoms. Skirtingų paklausų prekių prisotinimas nevienodas. Švedų ekonomistas L. Tornkvistas visas prekes suskirstė į pirmojo būtinumo (fiziologiniams poreikiams tenkinti), antrojo būtinumo (socialiniams poreikiams tenkinti), prabangos prekes. Augant pajamoms, atsiranda galimybė pirkti antrojo būtinumo ir prabangos prekes. Pirmosioms dviems prekių grupėms būdingas paklausos prisotinimas.
Cituoti
Atsakyti
Registruokis ir diskutuok!
© 2006 – 2024 Forumas "Draugas.lt"  |  Privatumo politika  |  Naudojimosi taisyklės  |  Reklama  |  Kontaktai